Kompanija Huawei zauzela je 47. mesto na listi „Global Top 100 Most Valuable Brands” koju je objavila firma za konsalting iz Velike Britanije, Brand Finance.
Brand Finance je svoju listu najvrednijih brendova sastavio na osnovu nekoliko kriterijuma među kojima su indeks snage brenda (brand strength index – BSI), lojalnost brendu i ulaganje u marketing.
Pozicioniranjem na brojnim svetskim listama brendova, Huawei je ostvario svoj cilj i postigao prepoznatljivost brenda na svetskom nivou. Huawei je sada treća kompanija u svetu na tržištu pametnih telefona i prva kineska kompanija za proizvodnju mobilnih telefona koja je na godišnjem nivou prodala više od 100 miliona uređaja.
U 2014. godini Huawei je postao prva kineska kompanija koja je se našla na Interbrand-ovoj “Best Global Brands” listi, na kojoj je zauzela 94. mesto. U oktobru 2015. godine, Huawei je na istoj listi zauzeo 88. mesto.
Kompanija je u 2015. godini na BrandZ listi “Global Top 100 Most Valuable Brands” zauzela 16. mesto među naučnim i tehnološkim brendovima. BrandZ je vrednost Huawei brenda procenio na iznos od 15.3 milijarde dolara dok je istu vrednost Brand Finance procenio na 19.7 milijardi dolara, što je za 70% veća vrednost u odnosu na prethodnu godinu.
Huawei je do sada svoje proizvode i tehnološka rešenja plasirao na tržišta više od 160 zemalja i regiona sveta i poseduje 16 istraživačkih centara u SAD, Indiji, Švedskoj, Rusiji, Kini i drugim zemljama. Ubrzanim rastom i razvojem na polju nauke i tehnologije kao i značajnim ulaganjem sredstava u sektor istraživanja i razvoja, Huawei je uspešno implementirao veliki broj inovacija.
U prethodnih nekoliko godina, Huawei je postigao veliki uspeh u poslovanju van granica Kine. U 2015. godini, isporučio je više od 108 miliona jedinica, 44% više u odnosu na prethodnu godinu, i ostvario prihod od oko 20 milijardi dolara, gotovo 70% više u odnosu na prethodnu godinu.
Potražnja za flagship modelom Mate 8 je odmah nakon predstavljanja bila daleko veća od očekivane, ali su i drugi high-end uređaji kompanije dokazali veliku moć brenda. Prema izveštaju agencije za istraživanje tržišta IPSOS, Huawei je dobio Net Promoter Score 47, što ga je učinilo trećim brendom u svetu. To znači da su korisnici Huawei mobilnih telefona imali pozitivno korisničko iskustvo.
U 2015. godini, Huawei je u proizvodnji robe široke potrošnje nastavio da niže uspehe na svetskim tržištima, stekavši veliki udeo na tržištima Evrope, Latinske Amerike, Bliskog istoka i Afrike. U 2016. godini, kompanija Huawei planira da nastavi svoj rast na inostranim tržištima, potvrdi primat na kineskom tržištu, i sustigne Apple i Samsung na tržištu high-end uređaja.
Sudeći po izveštaju IPSOS-a, globalna prepoznatljivost Huawei brenda porasla je sa 65% u 2014. godini na 76% u 2015. U Evropi, prepoznatljivost Huawei brenda je u protekloj godini dostizala 68% u Nemačkoj, 82% u Italiji i 79% u Španiji, što znači da je većina korisnika u Evropi svesna postojanja Huawei brenda.
U prethodnih nekoliko godina, Huawei je uložio značajna sredstva kako bi uvećao uticaj brenda pozicioniranjem na popularnim sportskim događajima. Sponzorstva u fudbalu i drugim popularnim sportovima širom sveta, kompaniji Huawei donela su neverovatan rast u prodaji na tržištima Evrope i Amerike, osiguravši na taj način dobru reputaciju brenda.
Huawei je u martu za brend ambasadora proglasio fudbalsku super zvezdu, Lionela Messija – igrača koji je učestvovao u pet sezona FIFA takmičenja. Očekuje se da će ova saradnja pomoći kompaniji Huawei da ojača svoj uticaj na tržištu high-end uređaja i privući veliki broj novih korisnika.