Subscribe:Posts Comments

You Are Here: Home » Razno » Testirali smo Xiaomi Electric Scooter 3 – impresivne performanse i domet

Electric Scooter 3 je najnoviji model električnog trotineta kompanije Xiaomi i predstavlja direktnog naslednika Mi Electric Scooter Pro 2 modela. Platforma i dizajn su na izgled identični, ali Electric Scooter 3 donosi dosta unapređenja u odnosu na svog prethodnika. Jedina vizuelna razlika koja je odmah uočljiva su boje kablova u crnoj varijanti trotineta – na ovom modelu oni su plavi.

Ovaj električni trotinet je predstavljen 26. jula, a njegova prodaja je počela tokom septembra. Osnovni dizajn je isti kao kod prethodnih Mi električnih trotineta. To znači da je on lagan za preklapanje i nošenje, a ni masa mu nije velika – samo 13.2 kg. To je za oko kilogram manje od prethodnika, što svakako pozdravljamo. Pri tome, obezbeđena je autonomija od 30 km, što je više nego dovoljno za gradsku vožnju.

 

electric scooter 1

 

Malo je promenjen način zaključavanja letve volana. Umesto zasebne plastične kukice koja zabravljuje polugu pomeranjem po horizontali (i koja može lako da se polomi), na ovom modelu sistem za zaključavanje je postavljen na samoj poluzi. Da bi se letva volana otključala, potrebno je da se podigne „reza“ i tada se poluga odbravljuje. Čini nam se da je ovo robusnija i sigurnija varijanta i predstavlja unapređenje u odnosu na prethodne modele.

Druga stvar koja je unapređena je kočnica. Electric Scooter 3 ima duplu zadnju kočnicu koja ima primetno jaču silu kočenja. Ona predstavlja kombinaciju e-ABS električne kočnice i disk kočnice. Ako sa nekog od starijih Xiaomi električnih trotineta prelazite na Electric Scooter 3, dobro obratite pažnju da prilikom kočenja zauzmete pravilan položaj (sa savijenim nogama, malo spušteni i povučeni unazad), kako ne biste došli u situaciju da se prevrnete preko volana, jer na ovako dobar kočioni sistem zaista nismo navikli, pa je potreban kraći period prilagođavanja. A kad se jednom naviknete, videćete da nam je upravo to i nedostajalo kod predhodnih modela. Na točkovima su punjive gume prečnika 8.5 inča, koje nisu velike, ali predstavljaju standard na trotinetima ove klase.

Ovaj trotinet koristi isti motor od 300 W kao i Mi Pro 2, koji je sposoban da izvuče maksimum od 600 W snage. A kako su prethodni ne-Pro modeli koristili motore od 250 W, ovo je značajno povećanje snage. Uostalom, proizvođač tvrdi da je skuter sposoban da savlada nagibe od čak 16 stepeni. Nismo merili visine nagiba, ali možemo da potvrdimo da je Electric Scooter 3 bez poteškoća „izvlačio“ autora ovog teksta (koji je težak 90 kg) po brdovitim beogradskim ulicama.

Electric Scooter 3 poseduje LED ekran na kome se prikazuju trenutna brzina kretanja, mod vožnje, stanje baterije, kao i da li su upaljena svetla. Takođe, prikazuje se i da li je trotinet trenutno povezan bluetooth vezom sa telefonom i da li je zaključan. Naime, korisnik može da preko svog telefona zaključa skuter, koji tada nije moguće pokrenuti sve dok se ne otključa iz aplikacije. Ako ga neko i ukrade dok je on elektronski zaključan, jedini način da ga pokrene je da zameni elektroniku, pa se ovo može smatrati dodatnim sigurnosnim sistemom za vlasnike.

Što se tiče brzine, trotinet poseduje tri moda vožnje. U pešačkom modu maksimalna brzina je 5 km/h, standardni mod obezbeđuje brzine do 20 km/h, dok sportski mod nudi maksimalnu brzinu od 25 km/h. Ugrađena baterija ima kapacitet od 7.650 mAh, a maksimalan domet od 30 km je ostvariv prilikom ekonomične vožnje, pri brzini od oko 15 km/h. Motor poseduje sistem dopune putem kinetičke energije (KERS), koji ga puni prilikom ubrzanja ili kočenja. Potpuno prazna baterija može da se putem električnog punjača napuni za nešto više od pet časova, a deklarisana je na 500 punjenja. Ako pretpostavimo da sa jednim punjenjem možete dva puta da odete do posla i da se vratite, to je dva do tri punjenja nedeljno. U takvoj situaciji, baterija će vam potrajati bar tri godine, što je više nego dovoljno.

Xiaomi Electric Scooter 3 je definitivno najnapredniji električni trotinet do sada napravljen u ovoj kompaniji. Predstavlja evolutivni korak koji je obezbedio optimizaciju, kako po pitanju težine, tako i po pitanju autonomije koju nudi. Sposoban je da savlada i prilično strme uspone i slobodno možemo da kažemo da predstavlja idealno prevozno sredstvo za gradske gužve u kasnoj prolećnoj, letnjoj i ranoj jesenjoj sezoni.

Cena: 59.990 rsd.

Kontakt: Xiaomi Srbija

Izvor: www.ictvesti.com

Specifikacije:

Maksimalna brzina 25 km/h
Domet 30km
Maksimalni ugao uspona 16°
Režim rada Brzina hoda 5km/h, Standardni 20 km/h, Sportski 25 km/h
Motor Brushless DC, 300 W (600 W maksimalno)
Gume 8.5” pneumatske gume
Materijal kućišta Aluminijumska legura
IP-rating IP54
Kočnice E-ABS i kočioni disk
Baterija Li-ion 7650mAh, Do 500 punjenja zadržava snagu do 70%, vreme punjenja 5.5 sati
Dimenzije – rasklopljen 1080 x 430 x 1140 mm (rasklopljen), 1080 x 430 x 490 mm (sklopljen)
Težina 13.2 kg
Boja Crna, Siva
Nosivost 100 kg
Visina vozača 120 – 200 cm

 

 

© 2021 Polarotor · Subscribe:PostsComments · Designed by Benbela · Powered by Benbela