Subscribe:Posts Comments

You Are Here: Home » IT vesti » Četiri od deset zaposlenih su slučajno saznali kolika je plata njihovih kolega

Kako izreka kaže, “znanje je novac”. Nekada bukvalno jeste – na primer, kada neko naleti na tabelarni prikaz plata svojih kolega. Prema najnovijem istraživanju kompanije Kaspersky Lab, gotovo četiri od deset zaposlenih (37%) priznali su da su slučajno došli u kontakt sa poverljivim informacijama kao što su informacije o plati i bonusima njihovih kolega.

Podaci o platama samo su jedan od primera osetljivih ličnih podataka koji se danas nalaze na serverima kompanija. Ukoliko takve informacije iscure u javnost usled nedovoljnih bezbednosnih mera ili neautorizovanog pristupa, ne samo da mogu loše uticati na timski duh, već mogu i dovesti do drastičnijih posledica kao što su mogući sajber napadi, regulatorne kazne zbog kršenja zaštite podataka i pravne tužbe oštećenih zaposlenih.

 

Kancelarijsko domunđavanje je neminovno četiri od deset zaposlenih su slučajno saznali kolika je plata njihovih kolega

 

Jedan od faktora koji takođe može dovesti do toga da neautorizovane osobe imaju pristup datotekama na poslu jeste to što manje od polovine (43%) zaposlenih periodično proveravaju i izmenjuju prava pristupa za deljene dokumente ili poslovne servise za saradnju koje koriste. Kad god neko napusti kompaniju ili se premesti u drugo odeljenje u okviru iste firme, neophodno je da im se odmah revidira pravo pristupa određenim datotekama. U suprotnom, stvara se rizik za organizaciju i za ljude koji u njoj rade.

Ovo je deo većeg problema koji se zove “digitalni nered” koji označava nekontrolisanu proliferaciju i deljenje poslovnih datoteka i dokumenata koji se čuvaju bez potrebne predostrožnosti. Nedostatak uspostavljenih procedura i politika za regulaciju digitalnog reda može dovesti do nejasne odgovornosti i uopštene ravnodušnosti među zaposlenima, kada se radi o protoku dokumenata – unutar i van kompanije. Prema izveštaju, samo trećina zaposlenih (29%) zna tačno šta se nalazi na svakom deljenom dokumentu ili poslovnom servisu za saradnju kome imaju pristup.

Izazov “digitalnog nereda” je naročito alarmantan za mala i srednja preduzeća koja prioritizuju rast samog preduzeća dok bezbednost i probleme vezane za IT menadžment stavljaju u ruke nestručnih zaposlenih ili ih, u najboljem slučaju, prenose na spoljašnje provajdere IT usluga.  

 “U većini slučajeva, raditi u kancelariji danas znači raditi sa osetljivim i ličnim podacima. Kako bi sebe zaštitila od sa tim povezanim rizicima, preduzeća treba da počnu da obraćaju pažnju na svest o bezbednosti, zaštitu i politike. Zaposleni, od regularnih do IT stručnjaka, treba da znaju kako da koriste servere za deljenje datoteka, saradnju, kako da šifruju važna dokumenta i kako da prepoznaju fišing imejl. Na tržištu postoje rešenja i usluge koja u tome mogu pomoći,” komentariše Dmitri Alešin (Dmitry Aleshin), potpredsednik sektora za marketinga proizvoda u kompaniji Kaspersky Lab.

Obuka zaposlenih i stalno podsećanje na osnovna pravila sajber bezbednosti je ključno. Kaspersky Automated Security Awareness Platform obezbeđuje obrazovanje u vidu kratkih zanimljivih lekcija baziranih na događajima iz stvarnog života, radi obučavanja praktičnih veština koje zaposleni svakodnevno mogu primeniti na poslu.

Za bolju zaštitu podataka preduzeća u bilo kojoj krajnjoj tački –Kaspersky Endpoint Security Cloud. Proizvod uključuje zaštitu datoteka, mejla i veba, kako malver ne bi mogao da kompromituje krajnje tačke i mrežni sadržaj – bilo putem fišing imejla ili nebezbednog vebsajta. Sa menadžmentom šifrovanja, uređaji svih zaposlenih mogu biti šifrovani daljinski – informacije na uređajima su bezbedne čak i ukoliko je on izgubljen ili ukraden.

Prava imejl zaštita se takođe preporučuje za preduzeća koja koriste Exchange Online u okviru Microsoft Offce 365 suite. Kaspersky Security for Microsoft Office 365 štiti zaposlene od spema, fišinga i malicioznih priloga koji služe za privlačenje kredencijala ili dostavljanje malicioznog softvera kancelarijskoj mreži.   

Za više informacija o pretnjama digitalnog nereda na poslu, pročitajte ceo izveštaj Sorting out digital clutter in business”.

© 2019 Polarotor · Subscribe:PostsComments · Designed by Benbela · Powered by Benbela